onsdag, juni 10, 2009

Bronsemerkeprøve!!


Så var endelig dagen her!

Dei siste dagane har eg prøvd å terpe litt på beine innsittar, og dei har kome seg betraktelig! I tillegg har me trent masse på å ligge i ro lenge, og eg har vore nøye med å stå likt kvar gong. Eg står ikkje rett opp og ned, men meir kvilande på høgre hofta og venstrefoten bøyd. 

Eg steikte ni karbonader i ovnen i dag, og kyllingkjøttboller også, og dette hadde eg altså med meg til apellplassen.
Me kom dit i god tid (halv sju), og me reiste alle fire. Til og med Joey måtte bli med. Regnet hølja ned, og det såg verkeleg ganske så trist og grått ut!

Omtrent i same augneblinken den første fellesdekken skulle i gong, stoppa det å regne og sola kom fram. Dette lova jo bra! :-)

Totalt var me ni stykker som skulle ta bronsemerket denne kvelden, og eg skulle sist i ilden. Dei andre som gjekk, hadde gått kurs. Dei var flinke, alle saman, og eg kjende det var skikkelig kjekt å sitje på sidelinja med sommarfuglar i magen igjen!

Det blei lenge å vente, men då klokka blei kvart på ni var det endeleg Ayla og eg som skulle få gå! Eg hadde gleda meg lenge då, allereie!

Det holdt på å starte heilt gale, for nokre av deltakarane som var ferdige, hadde samla seg på plenen lenger borte og lot hundane leike saman. Takk og pris var det mogleg å be om at dei gjekk ein annan plass, ellers er eg redd me ikkje hadde kome særlig langt...

Tannvisninga sat ho og logra heilt til Ghita gjekk frå oss :-)
Lineføring starta halvkonsentrert, men eg smilte og tenkte at det var god trening. 
Fri ved foten gjekk betre, her smilte eg også.
Dekk fra holdt var heilt perfekt,
Innkallinga måtte eg rope på henne to gonger. Men då ho først reagerte, så var det som ein eksplosjon! Innsitten var bein! Juhu!
Stå under Marsj var også heilt perfekt, for me har ikkje EIN EINASTE GONG trent på at ho skal setje seg når eg stiller meg inntil henne. Eg stolte rett og slett på at ho ville setja seg når eg sa sitt, og det gjorde ho!
Enkeltdekk i to minutter var også heilt perfekt, og då me var ferdige med den, fekk ho springe bort til godbitveska igjen. 

Resultat:
Tannvisning: 10
Lineføring: 9 
Fri ved fot: 9
Dekk fra holdt: 10
Innkalling: 8
Stå under marsj: 10
Heilhetsinntrykk: 10
Totalt: 172 poeng av 180 mulige, og fekk dermed høgast poengsum denne kvelden! Klokka er halv to på natta nå, og eg har satt saman ein film frå kvelden. Når eg tenker meg om, har eg ikkje slutta å smile endå :-D 

Videosnutten blei stor, men EG syns den er verdt å vente på! :-)

Me fekk ein svæææær pokal og ein sånn ballkastearm som er SÅ kjekk!! Me må vente litt før me kan kose oss med den, men når Ayla er heilt friskmeldt og foten hennar er fin igjen, så skal me kose oss med premien :-)

Alt i alt er eg særdeles fornøydd, spesielt med tanke på at det er dag 11 sidan sterilisering i dag, og at ho likevel gjekk så fantastisk bra! Etter min standard, vel å merke ;-)

12 kommentarer:

  1. Dere gjorde det kjempebra i går :) Jeg er glad jeg kom for å se på, det var verdt å vente på. Gratulerer så mye :)

    SvarSlett
  2. Ja Kari Anne. Jeg syntes også dere gikk knallbra, litt smårusk ved lineføring og fri ved fot, men det var jo nesten 10`er her også. Innkallingen hadde vært 10 hvis du ikke hadde måttet bruke dobbelkommando - den var knallbra! Så her er det duket for "full pott" i klasse 1 ;-D

    Gratulerer med et knallbra resultat for en nettopp friskmeldt "liten Rottis" ;-)

    SvarSlett
  3. Anja,
    Det var kjempekjekt at du kom for å sjå på! Gleder meg til eg kommer for å sjå på deg og Diesel! ;-)

    Ghita,
    Smårusk meg her og smårusk meg der.. der er alltids noe å pirke på, heldigvis ;-) Jeg syns vi gikk perfekt til å være første gang, og er ikke helt fremmed for klasse 1 på et senere tidspunkt. Heldigvis var koeffisienten på innkallinga bare 1, og vi mistet ikke SÅ mange poeng på det :-)
    Nå gjelder det å trene og trene uten halsbånd, for DET må jeg innrømme jeg gruer meg litt til... Men det blir sikkert like gøy, det :-)

    SvarSlett
  4. Gratulerer med de fantastiske poengene! Og så fint det var å se på filmen! Ayla ser så glad ut med den høyt viftende halen og det fornøyde utrykket! Og jeg er imponert over fokuset ditt på konkurransen, at du gledet deg, smilte hele tiden og så på alt sammen som bra treningen! Så flinke dere er! :-D

    SvarSlett
  5. Tusen takk, Therese! Jeg kan vel ikke si annet enn at jeg er rimelig stolt i dag! Har gått og glist hele dagen, og nyyyyter gårsdagens resultat til fulle! :-)

    SvarSlett
  6. Og her går smilet helt rundt etter at jeg har sett på filmen! :-D Flinkeste jentene! Stolt av dere! :)
    Jeg nøøøøt Aylas hale og holdning.

    Men hvorfor skal du trene uten halsbånd?

    SvarSlett
  7. Fordi at det er rallykonkurranse på mandag, og der skal jeg stille i Klasse 2. Og i den klassen er det ikke lov å ha halsbånd på hunden.

    Forøvrig ser det mørkt ut for hele konkurransen, for Ayla trør nesten ikke ned på foten i dag :-( Jeg tror det er det jækla korsbåndet igjen.. Fanken...

    SvarSlett
  8. Hm. Da tar du en kjapp tur hit for å hente de medisinene jeg snakket om. Skal ut i kveld, halv syv, ca. Kan sette dem frem hvis du ikke kan komme før da.

    SvarSlett
  9. Det så riktig vakkert ut, Kari Anne! Flinke er dere, så jeg blir rent misunnelig :-S

    Krysser fingre for Aylas fot. Hun MÅ bli fort bra igjen så dere kan imponere videre!

    SvarSlett
  10. Takk for nydelige ord, Kari-Anne! Men misunnelig, du?? Nå bare smisker du ;-) Det er jo ren nytelse å se på deg og Heidi!

    Har fått homeopatiske medisiner til henne i dag, og det hadde vært deilig om de fungerte! Ser det an til i morgen, og hvis hun viser tegn til bedring, ser jeg det an til over helgen. Nå har vi blitt så flinke til å holde henne i ro, at det blir ikke noe problem frem til mandag. Men det blir nok ikke noen konkurranse på oss på mandagen.

    SvarSlett
  11. Håper dere smiler enda!!! Det var veldig bra, skikkelig kjekt å se på. Nå har jeg gledet meg flere dager til å komme hjem så jeg kunne få se!
    Jeg vet en fordel Ayla har hatt fremfor meg i det siste - tipper at du viste hvor du skulle gjøre av alle beina og halen din når Ayla kom hjem, det visste ikke Z når jeg kom :-) Men, ho er heldigvis så var på stemma mi så ho har ikke hoppet opp. Bare surret rundt og rundt beina mine :-)

    SvarSlett
  12. Jeg har sett på filmen maaange ganger, og hver gang får jeg sommerfugler i magen. Det var aller første gang hun jobbet så lenge uten belønning, og holdningen hennes er jo bare nydelig (sånn helt objektivt sett, altså).

    Stakkar Zelante, tipper hun var glad da du kom hjem, ja.. Godt hun ikke hoppet, det kunne fort gjort rimelig ehh.. vondt.. Kos deg med DVDene, du.. til du blir firkantet i øynene ;-)

    SvarSlett