lørdag, mai 17, 2008

Kurs i bronsemerkeøvelsar.

Det begynner å nærme seg kurshelg i Bergen igjen, og eg er spent på korleis det skal gå denne gong. Me har kome ein del vidare på stå under mars, og ho stopper nå når eg seier "TÅ", står i ro mens eg går frå henne, og eg kan snu meg og vera på vei tilbake til henne. Lenger har eg ikkje gått, men eg held på å forsøke å lokke henne utav ståen ved å halde godbit fra m mot henne. Når ho ikkje kjem fram for å hente den, klikker eg og hiver godbitane bak henne. Eg vil ikkje ha nokon framdrift mot meg. 
Dessverre tør eg ikkje å belønne med leik, for ho skal jo endå halde seg i ro i ein mnd.

Ellers har eg begynt å legge på ny kommando for kjapp neddekk. Eg har til nå brukt "Legg deg" som en universalkommando for all bevegelse ned.

Neste kurshelg håper eg at eg får litt meir hjelp frå instruktørane enn eg har fått til nå, sånn at eg også kan komme meg litt vidare.



Når det er sagt, har eg blitt spurt om å halde kurs i bronsemerkeøvelsar. Jepp. HALDE kurs. Planlegginga er i full gong, men eg er ikkje heilt sikker på oppstart endå. Det blir uansett veldig spennande, og ein særdeles verdifull erfaring for meg å få med meg.

Ellers håpar eg flystreiken er over til fredag om to veker, for då skal me jo til Oslo på seminar! Det blir ein forsommar fullpakka med hundeting, dette her! :-) Herleg!!


Og Ayla har ikkje halta.

Joey har fått hjartehoste, så han skal me ta med til veterinæren og få sjekka.

5 kommentarer:

  1. Som en av dine tidligere "elever" så kan jeg bare si at du er superflink til å lære fra deg! Så det var gøy å lese at du skal holde kurs. Det vil gå kjempeflott! :)

    Godt å høre at Ayla ikke halter, håper at hun kommer seg raskt og snart er helt 100 igjen!

    Lykke til hos vet med Joey!

    Klæm!
    Krissi

    SvarSlett
  2. Det var gode ord å få med seg :-) Tusen takk for det, Krissi :-)
    Joda, kurset blir spennende å holde, og jeg gleder meg veldig!

    Du vet jo alt om hvor gøy det er å holde seg vekke fra treninger pga helse (enten egen eller hundens), så det begynner å gå på stumpene løs her nå. Men det er jo for at hun skal bli helt god igjen, så kan vi heller ta igjen det tapte da. :-)

    SvarSlett
  3. Supert med en oppdatering fra den kanten igjen :o)

    Synes du er flink som klarer å ha disiplin nok til å gi Ayla den hvilen hund trenger for å bli frisk. Jeg håper av hele hjertet at du vil belønnes med en 100% frisk Ayla som er supermotivert for trening når rehaben er overstått.

    Ja, nå er det ikke lenge før vi treffes i Oslo, Kari Anne:o)) Jeg gleder meg og har bestilt hotellrom og alt :o) Kathy VET vi jo er en super foredragsholder, og vi blir nok ikke skuffet denne gangen heller. Han andre (som jeg ikke husker navnet på i farta) får mye skryt han også, så dette blir spennende :o))

    Huff... Hjertehoste høres ikke spesielt lovende ut :o( men jeg krysser fingre for Joey og dere for at det finnes en mulighet for han med medisinering

    SvarSlett
  4. Sant, det, det er ikke lenge til nå! Om to uker nå, har har vi vært på seminar og lært en haug nye ting! Etter det jeg har lest om Ken Ramirez, har han oseaner av kunnskap om det han holder på med. Jeg gleder meg så sinnsjukt! :-)

    Jeg VET jo ikke at det er hjertehoste Joey har, men han har jo dårlig hjerte, og har blitt tolv og et halvt år. Jeg har hatt ham i tolv. Jeg syns fremdeles det er utrolig å tneke på, og vi får høre hva veterinæren sier. Nå har han ikke hostet på noen dager, så kanskje det bare var noe forbigående.

    Det er virkelig vanskelig å holde Ayla i ro, spesielt når hun ikke halter, for da er det så lett å glemme seg, syns jeg. Men vi har klart det så langt, og resultatet bare MÅ bli at hun blir frisk igjen. Det er så mye jeg har lyst til å gjøre med henne, nå som kveldene er så lyse og fine :-)

    Blir koselig å treffes igjen! :-)

    SvarSlett
  5. Så bra at du skal holde kurs! Ønsker deg lykke til! Husk å blogg litt om hvordan kurset går da:o)

    SvarSlett