tirsdag, desember 22, 2009

Til jul ynskjer eg meg....

Forrige veke fekk me den beskjeden me ikkje ville ha. Eksperten kunne heller ikkje sjå noko på røntgenbileta av kneet til Ayla. Eller dei av tærne. Då er neste steg å opne kneet kirurgisk for å sjå om der er noko med sener eller andre ting som ikkje viser på røntgen.

Eg har mest lyst til å legge meg ned og grine, hundreogørti tankar raser gjennom hovudet, men eg orkar ikkje ta tak i ein einaste av dei. Eg ser føre meg verst tenkeleg scenario, og kjenner at alt inni meg strir imot.
Nå har ho gått tre dagar på kortison igjen, og haltinga er vekke.

Eg er så usikker på kva som er best; opne kneet og ikkje finne noko, opne kneet og finne noko - og så måtte halde henne i ro i uendelige tider før ho blir frisk, opne kneet - finne noko - og så halde henne i ro i uendelige tider utan at ho blir betre, ikkje opne kneet og ha henne gåande på kortison til det heller ikkje går lenger, eller gi opp og innsjå nederlaget med ein gong.

Jula står for dør, og til jul ynskjer eg meg aller mest ein frisk hund slik at me kan gå ut og kose oss og herje i snøen.   Og så ynskjer eg meg at det veldig sterke saknet etter Joey som har luska seg innpå meg dei siste dagane, skal gå over snart.
Tru om eg har vore snill NOK i år til at ønska mine blir oppfylt?

5 kommentarer:

  1. Huff! Kjære Kari Anne, detta va dumt. Har du tenkt på om du vil prøve CT røntgen? Då slepp du iallefall å åpne. Men, som sagt, så e det dyrt. Æ synes du har vanskelig valg foran dæ. Æ hadde brukt kortison iallefall, te du e sikker på ka du vil gjør. Sånn at ho e smertefri og dokker kain ha det fint i lag.
    Du & Ayla førrtjæne AILT te Jul, va det opp te mæ - hadde du fått det du ønska dæ!

    Klæm!

    SvarSlett
  2. Uff da Kari Anne. Ikke vet jeg hva som er best, men hvis kortison hjelper for smerter kan du ihvertfall få tenkt deg godt om før du tar en avgjørelse. Dessverre så er det ikke alltid at de snilleste for alt de fortjener, men krysser fingrene for at det er en løsning på det som gjør at du har en glad og frisk hund i mange år til!

    SvarSlett
  3. Krissi
    Ja, jeg har tenkt at jeg vil prøve CT røntgen først. Jeg har skrevet en laaaang mail til en halthetsekspert på Stend Dyreklinikk, og så skal jeg ringe til Fana Dyreklinikk for å høre om ting og tang i morgen.

    Jeg føler meg litt slik trærne så ut på søndag da vi var rundt og lette etter miniski; toppene lå omtrent nedi bakken...



    Gerd Marit
    Ja, jeg får tenkt meg om, og jeg vakler litt hit og dit. :-) Er gjerne sånn, jeg, til jeg får veid for og i mot det aller meste. Ingen kan si at jeg gjør noe overilt, hvertfall :-)



    Takk for gode tanker, begge to! Jeg setter umåtelig stor pris på det! :-)

    SvarSlett
  4. Masse lykke til i valgene dine Kari Anne. Du gjør helt sikkert det som er best for Ayla. Tror desverre ikke dette har noe med om du har vært snill nok eller ikke - for DA hadde problemet ikke oppstått engang ;-)

    Tenker på dere og ønsker dere en riktig god jul!

    SvarSlett
  5. Det var fint sagt, Ghita :-) Tusen takk!

    SvarSlett