søndag, juli 27, 2008

Ayla fyller tre år i dag! :-)








I fjor skreiv eg ei oppsummering på kva eg hadde lyst til å oppnå i løpet av det neste året:

Til ho blir tre år, har eg lyst til å få til:
At me kan gå tur uten skuldrene som øyrevarmerar. Me har ikkje varma øyrene på mange månader no. Det har nesten blitt slik at me HÅPER å treffe folk på tur, sånn at me kan få sjå endå ein gong kor flink ho har blitt!
At ho går fint ved sida av meg forbi folk og hundar.
 Forbi folk; JA   -     Forbi hundar: NEI
Ho treng ikkje ville helse på alt og alle, men tillate at dei passerer.
 Dette har me ikkje jobba med i det heile tatt.
Ha grunnferdigheter nok til å KUNNE starte i LP1
  Jepp, så absolutt!
Ha ei sikker tannvisning. Ikkje heilt i boks, men det er ikkje lenge til!!
Stimuluskontroll på eit eller anna.   
Så absolutt!!
Ha baklengskjeda EIN øvelse.
 Ehm... atte... eg har ikkje hatt behov for det endå.. øhøhø
Trent meir spor.
Ja, det har me så absolutt gjort!

Bare det å kunne slappe av på tur er nok framgong til at eg må seie meg veldig fornøydd med dette siste året som er gått. Eg inngjekk ein avtale med meg sjølv om at eg skulle gi Ayla tida til ho blei tre år, og kunne eg leve med henne slik ho var då, så skulle ho ikkje avlivast.
Eg kan så absolutt definitivt leve med henne slik ho er som treåring! :-)

Det neste året har eg lyst til å oppnå:
Passere hundar uten lyd
Tannvisvning - og dermed kunne delta i LP klasse I
Baklengskjeda EIN øvelse
Utforska mykje mykje meir naseøvelsar


Heavy bearbeiding har begynt for å få Vetle til å vera heilt enig i at når Joey ikkje er meir, så bør me absolutt skaffe ein hund til. Ikkje at Joey ser ut til å ta kvelden heilt endå, men det er best å begynne tidleg med slikt. :-) Etter helga som observatør på kurs hos retrieverklubben blei eg endå meir gira på labrador som neste rase. Men me får sjå... 

I fjor til bursdagen sin, fekk Ayla melding frå "farmor" som me måtte lese til henne. I år kom det eit sjølvlaga kort! Kjempekoselig!




P.S. I går kom første løpetidsdråpen. Det betyr at det blir veldig veldig kjekt på ferie om to veker...

7 kommentarer:

  1. Gratulerer med dagen Ayla!! Stor jente nå, men likevel bare ungjenta med femtiden foran deg ;o)

    Morro å lese om målsetningene dine for ett år siden, og status per idag. Du har virkelig gjort en god jobb, Kari Anne! Du fortjener Ayla, og Ayla fortjener deg :o))

    Håper du kommer til å skrive mye om nesarbeid her i bloggen din, for sånt er spennende saker!

    Ha en fiiin dag :o)

    SvarSlett
  2. Gratulerer så masse med dagen, Ayla!!! Klæm fra Snuppa, Lara og Krissi

    SvarSlett
  3. Gratulerer med dagen! =D Håper jeg får treffe henne en dag ^^

    SvarSlett
  4. Skal helse fra Ayla og sei TUSEN TAKK for alle bursdagshelsingar! :-)

    SvarSlett
  5. Heisann!

    Gratulerer så mye med overstått, håper Ayla hadde en kjempfin dag! Nå er det store målet nådd, og du kan se tilbake på ei slitsom tid som virkelig har gitt deg noe tilbake. Selv om Ayla alltid kommer til å ha "problemhundatferden" i seg, så er det ikke tvil om at all jobben har lønt seg. Nå håper jeg at dere får mange fine koseår fremfor dere!
    Vi gleder oss til å treffe dere neste kurshelg!

    SvarSlett
  6. Ayla hadde en kjempefin bursdag, takk så mye! :-)

    I går var vi på tur igjen, og vi traff en del folk, inkludert single turgåere. Ikke det minste tegn til reaksjon, heller ikke da en eldre mann plutselig dukket opp bak et steingjerde, noe jeg VET hun garantert ville bjeffet på for et år siden. Jeg hadde is nok i magen til å vente på sladringen før godbitene kom, og det har jeg vært flink med de siste månedene spesielt.

    Vi gleder oss også til neste kurshelg, særlig til sporpraksisen! Juhu!

    SvarSlett
  7. Så sent at det er helt flaut - men vi har hatt ferie, liksom...:
    GRATLA MED OVERSTÅTT, AYLA!!!
    Du er en superjente, som er superflink og har hatt super fremgang siste året sammen med supre mammen din! Vi digger deg, vi! Håper du fikk masse godt på dagen din, og Kira synes det hører helt med å få løpetid når man drar på ferie... Ferdigferiert og passe avslappet hilsen og klemmer fra Kira & EB :)

    SvarSlett