mandag, august 25, 2008

Hundeeierskolen Modul 7

Det er framleis ferie for meg, i alle fall fram til onsdag. Då er det tilbake i vante rutiner.
Men nå er det mandag, og eg har nettopp kome heim frå kurshelg i Bergen. Og eg må først av alt få dette ut:

Siste kursdagsforbannelsen er brutt!!!

Denne helga har INGENTING kjipt skjedd! Ayla har vore heilt topp, og me har fått starta på siste fase av tannvisningstreninga vår!

Denne helga skulle dreie seg om hundeverdenens jungel.
Laurdagen gjekk  me gjennom dei ulike hundesportane, og diskuterte diverse saker som har med hund å gjera.

Før me gjekk ut og skulle ha praksis, tok eg mot til meg og spurte om folk kunne hjelpe meg med tannvisning. Dei har høyrt meg kalle Ayla problemhund sidan helg 1, og eg fortelte at målet mitt for helga var tannvisning av fem ulike personar. Eg fortelte også korleis det skulle føregå, og at dei aldri ville vera i nokon som helst fare. Ayla har vore klar lenge, men det er eg som ikkje har vore klar. Slik skulle det føregå:

Eg skulle ha Ayla i utgongsstilling, og heile tida halde eit auge med henne. Dersom eg såg minste teikn til stress hos Ayla skulle eg avbryte. Dersom eg klikka, skulle dei avbryte og gå tilbake til der dei starta. Eg skalv som eit aspeløv mens eg snakka, og hadde lyst til å ombestemme meg mange gonger. Jorulf meldte seg frivillig umiddelbart, men eg kjente der og då at det måtte vera damer som hjalp oss.  Eg sa også at eg overhodet ikkje ville bli fornærma om eg spurte og dei sa nei, for ho er jo stor og rottweiler :-)

Dei to første var damer. Dette var på lørdagen. Så, etter sporet på søndagen, var Ayla så sliten at eg vågde meg på å spørje DEN eine karen som var på mi gruppe. Han nølte ikkje med å seie ja, og eg innrømmer gjerne at eg skalv godt i knea. Ayla sat og logra! Juhu!!

I lunsjen var eg framleis modig nok til å spørje endå ein av dei mannlige deltakarane. Eg fant ikkje Jorulf, ellers hadde eg spurt han. Men denne tannvisninga gjekk også heilt perfekt!
Heilt på slutten av dagen kom den femte tannvisninga, og då tok eg ei fulle tannvisning, uten avbrytelsar og uten godbitar.

Eg svevde nesten! Og svever framleis!! 

Praksisen på lørdagen gjekk ut på diskriminering. Me skulle lære hunden å diskriminere mellom stor og liten, men Ayla var slapp og ganske uinteressert i å jobbe. Det er veldig uvanlig til henne å vera, så eg ville ikkje presse henne med veldig mykje trening. Me får heller trene på det her heime.

Søndagen var utedag med sportrening første halvdel, og feltsøk andre halvdel av dagen.

Sporet mitt låg i nesten tre timar, og første halvdel av det gjekk dårleg. Ho fann tinga, men ho gjekk ikkje nøye. Espen råda meg til å trene mykje vinklar og gi henne kort line. Og ta med stoppeklokke for å ta tida på kor lenge ho går med nasen i bakken, og prøve å legge godbitar med litt kortare mellomrom enn at ho tar nasen opp. Litt rotete forklart, men EG veit kva eg meiner. ;-)
Eg rakk dessverre berre det eine sporet før det var lunsj.

Etter lunsj var det feltsøk. Her rakk eg også berre å ha henne ute ein gong. Det var litt trongt, og litt mange småhundar på mi gruppe, og eg ville ikkje ta sjansar på at ho braut jobben for å springe til ein av dei. Men den eine gongen eg hadde henne ute, fekk ho vist meg at ho ikkje har gløymt kunnskapene sine. :-) Ho reagerer flott når eg seier SØK. Me treng å trene på avstand, altså at ho skal søke langt ut, i medvind. I motvind går det jo så det suser, men altså ikkje i medvind.

Eg blei igjen i Bergen til i dag, og i morgon skal eg vera observatør/assistent på den første av totalt sju kvalpekurskveldar! Eg gleder meg heilt vilt!! Då er den delen også i boks med tanke på krava til opptaket på instruktørdelen til Fjellanger!! Juhu!!!!

Ellers har eg vore ganske bekymra for Ayla dei siste dagane av ferien og nå kursdagane oppe i Bergen. Det har vore små endringar i adferden hennar, men det har vore nok til at eg altså var bekymra. Dei små tinga var bl. a at ho var rolegare. Ingenting mas inne. Ute drog ho ikkje i bandet, berre trava roleg ved sida av meg med passe høg hale og lite interesse for å snuse og "lese avisa". Inne hang halen ned, øyrene bakover, låg i ro dersom eg bevega meg. Ute, dersom me traff folk, INGEN teikn til stress eller tendens til reaksjon, sjølv om me passerte trangt på fortauet. Mjuke auger, øyrene hverken framover eller bakover, blikket festa framover. 

Der er ingenting anna som har gjort meg bekymra, enn desse små endringane i adferda, for ho et og drikk som normalt, har gått på do som vanleg, og har vore heilt med under trening. Bortsett frå på lørdagen, då det var veldig varmt.

Etter diverse diskusjonar med kompetente hundefolk har eg desse forslaga til årsaker:
  • Alder. Ho er nett fylt tre år, og skal etter teorien vera voksen nå.
  • Sliten etter mange timar i bilen.
  • Varmen.
  • Innbilt drektighet.
  • Stille livmorbetennelse.
  • Treninga har begynt å falle på plass
Her heime virker ho å komme inn i gamle vanar med å kreve oss meir. Eg har bestemt meg for å sjå det an nokre dagar til, og så vil eg ha henne undersøkt av veterinær.

Til slutt vil eg publisere ein kommentar frå Jorulf her, som han har lagt under innlegget Hundeeierskolen Modul 2   Eg syns det var ein god kommentar å få, og satte stor pris på orda! :-)




Hei Kari Anne



Så flink du er og skrive om dine erfaringer. Jeg har ikke helt sett hunden din som noen problemhund, annet en at hun "kvapp" når jeg reiste meg. Så flink du er og setter deg inn i lese hunden, belønne på rett tidspunkt.. Ja, jeg er overbevist at du får dette til.

Hun er heldig som har deg, og de metodene som du sverger til!

Jeg har selv overtatt omplasserings rottis med adferdsproblemer og vært igjenom de berg og dalbanene følelsemessig..Det er tungt når det står på og man må tilpasse livet for holde hunden unna situasjoner

Men når man ser fremgangen og kommer i mål er det en fantastisk følelse mye bedre enn vinne en lp konkurranse.

Synes du er utrolig flink med ayla og jeg var imponert når så din fri ved fot. Det var bydelig og se på henne, liker se hunder som viser arbeidsglede!!

Du lærer ufattelig mye med hunder som man må jobbe med utenfor lp ringen, tispen jeg har nå er jo bare enkel hun er stødig og ingen problemer og masse gratis... Skal ikke klage på det, jeg tror jeg lærte mere av eddy en 10 enkle hunder..

siden hans er www.freewebs.com/rottweileren

www.freewebs.com/hotrott er akita sin side.

Savner han voldsomt... så ligger det noen videoer av mental tester av han på google video, og youtube



lagt ut en ny spor video.. (ipo spor)

  

2 kommentarer:

  1. Jeg er så glad på dine vegne! :) Hvis du er i Bergen i morgen også, er jeg gjerne med å trener med deg hvis jeg har mulighet.

    SvarSlett
  2. Jeg sier takk for det, men nå har jeg kommet hjem :-)

    SvarSlett