mandag, januar 19, 2009

Diagnose på Joey: Kraftig betennelse.

Huff, stakkars..

Var til dyrlegen i ettermiddag, for å få sjekket Joey. Eg forklarte kva eg trudde det var og kvifor, og dyrlegen sjekka grundig. Ho sa han var øm på knoklane bak der, og at det kunne sjå ut som han hadde vondt, ja. Då ho begynte å rote inni der, var Joey klar til å drepe den teite dyrlegen (eller i alle fall gjer det klart og tydelig at dette var å gå for langt) , og det som kom ut der bak var så illeluktande at eg måtte brekke meg.

Veterinæren kunne bekrefte at det var så absolutt ein kraftig og solid betennelse i analkjertlane. Det kom ut blod og greier :-(
Eg lurte på om eg kunne ha gjort det verre ved å klemme på lørdag (var det ikkje då, tru?), men ho svarte at eg sannsynligvis hadde hindra at det gjekk hol på dei og blei til fistlar(?), og at det var vanskelig å gjer skade ved å klemme utanpå slik eg hadde gjort. Phew! :-)

Eg blir heime frå Rallytrening i kveld, for eg har ikkje lyst til å la han vera åleine, stakkars.. Dyrlegen kalte han godt voksen.. det var jo snilt :-)

Dyretolken me var hos, sa jo at Joey ikkje var ein hund som viste oss at han hadde vondt, og det stemmer nok. Ellers ville han garantert ha sagt fra tidlegare, for dette MÅ ha gjort sinnsjukt vondt!! Stakkars gamle hunden vår... :-(

Ellers har me kjøpt oss splitter ny bil!! For oss er det i alle fall splitter nytt når det er under ti år :-D Og nå skal me gå til innkjøp av dobbelt krasjsikkert hundebur fra Mimsafe.
Dermed blir det ein rein fornøyelse å dra på ferie i år! Med takboks på taket blir det nok plass til lavvoen eg skal ligge i under brukshunddagane på Kongsberg også. :-D Juhu!!!

Og om der var nokon som lurte, så kjem det til å stå ein Volvo V70 årsmodell 2000 i innkjørsla vår etter neste helg!! Jippiiiiiiiiiii! Fancy bil, altså!! Allslags elektriske greier på han, og til og med varmetrådar i sidevindauga der hundane skal stå!

12 kommentarer:

  1. Stakkars Joey og stakkars deg!

    Gratulerer med ny bil og ikke minst med nytt bur!!! Tusen takk for at du la ut linken, det ser nemlig ut til at dette er buret jeg har vært på jakt etter...

    P.S
    Har du fått mail fra meg, sliter litt med at det ikke er alle som får mailene fra hundeskole adressen.

    SvarSlett
  2. Takk for trøst og gode ord :-)

    Joda, har fått mail fra deg, jeg har bare ikke fått somlet meg til å svare... Men det kommer, jeg lover :-)

    SvarSlett
  3. Haster ikke. Er bare alltid så spent på om mailen kommer frem.... Leveringsmelding fungerer ikke heller:-(

    SvarSlett
  4. Stakkar Joey. Forstår godt at du var hjemme i dag. Vær glad at det ikke utviklet seg til analfistler, det har Oscar hatt og det er ikke noe kjekt. Han skreik når han skulle gjøre fra seg og han var syk i mange måneder :( Håper Joey blir frisk snart.

    Det blåste stikker og strå på rally treningen i dag og skilta lå strødd rundt i slutten :) Håper dere kommer neste gang.

    SvarSlett
  5. Huff, jeg er glad for at vi oppdaget det når vi gjorde, ja... Det høres ikke ut som en særlig deilig ting å stri med.

    Jeg håper også vi kommer neste gang, og da kommer nok Ayla til å nærme seg det heiteste i løpetida også. Det tar ca halvannen uke fra første dråpen og til hun begynner å stå... Du kommer virkelig til å få prøvd tålmodigheten din da ;-)

    SvarSlett
  6. Det går bra med Joey, enn så lenge. Vi var til ny kontroll nå på torsdag, og da fikk dyrlegen klemme ut mer blodblandet puss.
    Vi skal til enda en kontroll neste onsdag, så jeg håper det er endring da, i det minste.. :-)

    SvarSlett
  7. Håper Joey blir fort bra. Send han en kos fra oss.
    Ikke kjekt når hundene våre ikke er bra. Men godt du kom deg til dyrlegen nå da at det ikke ble verre.

    Slitan med ny bil og bur. Deilig å ha "ny" bil med god plass.

    SvarSlett
  8. Usj, føler virkelig med Joey. Vi har hatt noen runder med sånt her i gården, og fjernet analkjertlene på Spike før jul.

    Og ang cavalettiene; hvorfor har jeg ikke tenkt på det før? Tusen takk!

    Grattis med ny bil, og god bedring til Joey!

    SvarSlett
  9. Takk takk, Tone :-)

    Lykke til med cavalettiene! Det funket kjempebra for oss! :-)

    SvarSlett
  10. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  11. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett