tirsdag, februar 05, 2008

Lyset kom på! Og det var nokon heime!

Forrige innlegg skreiv eg før eg hadde tatt morgenluften i dag morges, og nå har eg jaggupinadø nyheter å komme med!

Ayla snurra!! Juhu og dobbelt juhu!! Skal filme i ettermiddag og legge ut. :-)


Slik gjekk det føre seg:

Eg skulle klikke for sitt i dag også, og skulle I ALLE FALL ikkje klikke for hodevridningar og rygging og anna tull. Men i dag skulle ho ikkje sitte, berre legge seg og rygge og vri og grynte.

Så rygga ho bakover i rett linje, før ho toucha graset på jordet og endte opp i ein snurr. Eg greide ikkje å la vera å klikke for den, og heller ikkje å la vera å fortsetje å klikke når ho tilbydde det same igjen. Denne gongen flytta eg meg vekk etter tre snurr, og for kvar snurr belønna eg med å hive godbiten i lufta så ho fekk fange den.


ME gjekk litt meir midt ut på plassen, og eg stod og venta henne ut. Risikosport av dei få, men det plar funke. Ho har ganske stor tålmodighet der, og gir ikkje opp sånn med ein gong. Kanskje fordi ho veit at før eller seinare klikker eg for NOKO. :-)


Så rygga ho tre steg bakover, skar ut med rumpa til sin venstre, før ho tok ein finfin snurr midt utpå plassen! Eg heiv godbiten så den trilla forbi henne i den retningen ho snurra, slik at ho kom i posisjon for ny sluttsnurr. (kreativ med orda her, ja :-)
Ho gjentok figuren ved sida av her, fire - fem gonger, og kvar gong heiv eg godbiten forbi henne. Eg la merke til at ho kom lenger og lenger vekk frå meg for kvar snurr, og det blei vanskeligare å levere godbiten skikkelig.
Eg bestemte meg for at ho måtte komme inn til meg for å få godbiten, og då kom jaggumeg snurrane som perler på snor! Me ga oss, og Ayla fekk springe på do ;-) Snill eigar, det skal eg ha: Jobbe først, så på do. ;-)
Eg stod og beundra den flinke Aylahunden, og kjente stoltheten svulme, og så gjekk det faktisk opp for meg at det jo var EG som hadde vore så flink! Ho er jo bare tålmodig, ho! Og sulten på godbitar!
Det var ein del av heimeleksa å skrive kriterieplan for dei øvelsane me skulle shape, men denne ser eg ikkje føre meg hadde vore mulig å skrive plan på. SÅ mange timar har ikkje mitt døger. Derfor trur eg at eg skal lese gjennom blogginnlegga og innlegget på Canis og forsøke å skrive ned ein treningslogg.
Ja, og GRATULERER MED DAGEN, SIV!!! :-) Hæppi børsdei tu ju! :-)

5 kommentarer:

  1. Takk :D :D

    Du er nå jammen ganske tålmodig du også!

    SvarSlett
  2. Grattis-grattis med snurren, Kari Anne! Er det ikke utrolig tilfredsstillende når det endelig løsner?

    Nå forventer vi at du snurrer(!) film ikveld ;o)

    SvarSlett
  3. Gratla! Dere er så flinke!:-D

    Og så forbasket at Ayla har haltet...savnet dere på trening i går, spesielt siden snupp og jeg var de eneste som kom. Der har jeg igjen for å ikke sjekke mail før jeg drar, men vi fikk da en lang og svært vellykket første-økt, og et par ikke-så-verst-men-litt-for-mange-fluer-i-hodet-økter etterpå.

    Med tanke på gull-Aylas ganglag: skal du virkelig ikke melde på til stretchingkurset i helgen? Kristin skrev til meg i går at hun vil "sjekke" (+behandle?) hundene etter kurset hvis noen ønsker det og flyavgangen tillater det.

    Gleder meg til å se Aylasnurr på film i kveld! :)

    SvarSlett
  4. Siv
    Takk for det! Håper du har en fin bursdag i dag! :-)

    Kari-Anne
    Jo, det var virkelig deilig! Kanskje jeg også blir bitt av shapingbasillen nå? Neste utfordring er å få Ayla til å putte alle fire bein i en isboks, og det kan jo bli sånn cirka like spennende som snurren. :-)


    EB
    Beklager så masse at jeg glemte å sende sms til deg.. Jeg sendte jo mailen dagen før, og trodde at alle rakk å lese den før mandags kveld.. Sorry.. :-)

    Det blir ikke noe kurs på meg til helgen. Jeg har knapt en eneste ledig helg hele våren, og helgen som kommer er en av de få..

    SvarSlett
  5. Trengte da ikke sende sms til meg eller unnskylde - du hadde gitt beskjed i god tid, det var JEG som ikke hadde sjekket om det var flere som ikke kom! ;) Og siden det var så nærme tok jeg sjansen på det. Fikk jo trent også, vi. Synd med kurset - jeg tror det blir bra!

    SvarSlett