onsdag, september 10, 2008

Endelig mandagstrening igjen!

Ja, endelig starta mandagstreninga igjen! Det var tre nye og fire erfarne.

Eg tenkte eg skulle gjer det KJEMPE vanskelig for Ayla, og la Ellen Beate ta ein tannvisning før noko anna skjedde. Eg visste ho kom til å reise seg, og det gjorde ho.Då Ayla satte seg igjen, kunne EB ta ein full tannvisning uten problem.

Huske å trene på forsiktige tannvisningar også!



Masse folk passerte, ein mann dreiv og jogga rundt banen der me trente stå under marsj, og ved ein anledning stod ho heilt åleine då han kom springande forbi henne bakfra. Ho kikka såvidt på han, og så tilbake på meg.

Når det gjelder denne øvelsen, skal eg trene på å gjer den foran nokon. Eg blir nervøs og klarer ikkje å slappe av, sjølv når eg gjer det foran folk eg kjenner.

Eg må også legge på signal på nytt etter at eg har fått fram ein bråare stopp.
Dette har eg allerede begynt med, og har fått ein raskare stopp her heime, i alle fall. 

Og nå har eg sagt at eg skal starte i konkurranse til neste år. UÆÆÆÆÆ!!!!!

Dette gjenstår før eg starter:
1. Fellesdekk. EG må vera sikker på at ho kjem til å ligge i to minutter. 
2. Tannvisning. EG må vera sikker på at ho ikkje kjem til å bjeffe på dommaren eller reise seg.
3. Fri ved foten. Strekke den.
4. Innkomst. Dei er skeive.
5. Hinder. Dette har me ikkje jobba med pga foten hennar som nå er heilt god igjen.

Fem ting. Svære ting, men overkommelige likevel. :-)



5 kommentarer:

  1. Supert! Håper jeg får se dere i aksjon, du må gi beskjed om tid og sted. Så må du pugge mantraet, "Ayla er flink, Ayla er flink Kari Anne stoler på Ayla"... :-)

    Jeg er begynt å tro at det er håp for meg og Zelante i lydighet også. Selv om vi trener veldig lite for tida, blir ho mer og mer med. Ho blir stadig lettere å belønne, tydelig at ho er blitt eldre. I dag passerte vi rett ved siden av to fremmede hunder og ho gikk i slakt band! Med kjente hunder må vi trene mye mer....

    Lykke til både neste år og neste fredag!!!

    SvarSlett
  2. Så gøy å høre at Ayla er blitt fin i foten igjen, jipppi.. Og konkurranse til neste år, det klarer du glatt.. Lykke til... Du er flink...

    SvarSlett
  3. Svære ting, du liksom! For Ayla!? Pøh! Slutt å tenke at det skal være vanskelig, Kari Anne!!!
    Ayla klarer det fint, hun, men du må bli flinkere til å TRO på at hun klarer det! Og vi MÅ bli flinkere til å trene fellesdekk...:-o
    Snuppå og jeg må bli bedre i ALT, vi(bortsett fra de momentene vi må lære fra begynnelsen av, liksom...), før dere og vi skal debutere - og det var til VÅREN vi ble enige om, ikke "til neste år"! ;) Gulp!
    Kan du hjelpe meg å lære Kira å leke med store bitepølsen med andre enn meg? (ikke for det, det ville jo vært en god begynnelse hvis det var greit å leke med meg med den, også...)
    Snakkes på mandag - hvis du ikke skulle få lyst på litt Kiraleking på søndag eller noe... ;) klem, EB

    SvarSlett
  4. Og SÅ så jeg at du skrev "overkommelige", også...og ikke bare "svære". Kan bare si "jepp!", jeg da. ;)

    SvarSlett
  5. Britt,
    Ja, skal gi beskjed. Det kommer ganske sikkert til å stå noen og filme når jeg skal gå min første LP med Ayla, og jeg LOVER at den skal havne i bloggen. :-)
    Klart det er håp for deg og Zelante også!!! :-)

    Evy,
    Tusen takk for oppmuntringen! :-) Og ja, det er DEILIG at Ayla er frisk i foten igjen!

    EB,
    Til våren?? Det var da DU sa du skulle starte.. Jeg sa bare neste år, jeg.. Høhøhø...

    SvarSlett