søndag, november 30, 2008

#¤%&"#& dårlig hundetrenar!

Stod og trente høgreinnkomstar i går, og ingen av hundane hadde halsband på seg, som vanleg er når eg trener.

Så, mens eg held på med Joey og snurring, kjem ein mann gåande. Eg fekk litt panikk, og fekk med meg hundane bortover mot huset. Ayla hadde ikkje sett mannen endå, og ho gjekk ved sida av meg og såg seg ikkje tilbake. Så bestemmer eg meg for at å hive godbiten framover er lurt. Jada.. Kva skjer i det sekundet ho har ete opp godbiten der framme? Jo, ho snur seg jo og ser på meg. Og kva ser ho bak meg då? Jo, mannen vel!!

La meg sei det slik, eg har vore i dårleg humør sidan. Det har ikkje hjelpt med heimelaga pizza, snill sambuar, gode filmar på tv, kransekakestenger eller godt med svevn.

Tankane har vore innom alt frå å slutte heilt med hund og alt som har med hund å gjer, til å vurdere om om utstoppa hundar er det som passer meg best. Eg har også lurt på kva det er som driv henne til å reagere som ho gjer?

I morgon er det rallylydighetskurs igjen, og eg håper ho ikkje fortset med denne atferda si der.

3 kommentarer:

  1. Tingen med berg og dalbane er at en må ta både nedturene og oppturene. Jeg synes du er flinkest til det første, i allefall når det gjelder deg selv. Tenk en gang til på den supre innkallingen du hadde i forbindelse med den lille pelsdotten og mannen som ville slå henne! Det var STORT at ho ikke reagerte på han, men bare kom til deg på innkallingeng!!!

    Ikke vær så kritisk mot deg selv, det er ikke mange feilene du gjør, ellers hadde Ayla aldri vært den hun er i dag. Ingen er perfekt, ikke engang du - men når det gjelder hund tror jeg du er tilnærmet og det er ikke tull engang!

    SvarSlett
  2. Hva har skjedd med Hundeeierskolen? Linken fungerer ikke på fjellanger.net, og jeg syntes å huske at du skrev noe om at dere var siste kullet, eller noe?

    SvarSlett
  3. Skjønner at du blir frustrert og mister motet til tider, det gjør jeg og. Men hver gang jeg tenker på hvor mye lærdom jeg har nå i forhold til hva jeg hadde ført jeg ble kjent med Fjellanger.....ja...tør nesten ikke tenke på det.
    Og du er vel den som virkelig har vist at du har et høyt nivå. Alle de gangene du har hjelpt meg!
    Du trenger å høre at du er BRA! For det er faktisk akkurat det du er!
    Du gjør en kjempe jobb. Og jeg beundrer deg virkelig!
    Jeg vet du kommer til å få det til!

    Klem fra meg og Diva

    SvarSlett