onsdag, juni 09, 2010

Hagen vår.

Me har fått oss hage med på huskjøpet, og her oppdager me nye vekster for kvar dag som går. Nokre av dei er veldig bittesmå, mens andre er laaaangt større. Her er eit lite utvalg av det som veks i hagen vår:

CIMG4918
Denne vokser oppover ei av dei store granene

CIMG4875
Gåve frå husvertane våre på Vistnes

CIMG4878
Lupiner har me i søkk og kav og alle slags fargar

CIMG4880
Denne oppdaga eg i dag, og eg aner ikkje kva det er. Nydeleg er den i alle fall!

CIMG4884
Desse små blomane veks mange stader på tomta. Dei har ein nydeleg farge som ikkje heilt kjem til sin rett her.

CIMG4885
Asters (trur eg) som nokon før oss har planta.

CIMG4886
Blåbærlyng fulle av kart veks like inntil huset. Gjett om gledar meg til hausten!!

CIMG4888
Desse veit eg heller ikkje kva heiter, men dei veks i ei klynge inntil husveggen der det er som tørrast.

CIMG4889
Ein slags rosebusk? Nyper?

CIMG4890
Desse luktar sitron eitelleranna og har bittesmå blå blomar.

CIMG4894
Morelltre i innflyttingsgåve frå Britt :-)

CIMG4898
Emil kosar seg under buskane

CIMG4893
Massevis av rips!!!

  CIMG4895
Denne litle karen veks under ripsbuskane og er bitteliten

  CIMG4899
Roser eg ikkje veit kva heiter, men det blir spennande å sjå kva farge dei blir!

CIMG4901
Der er mykje interessant biologi rund hjørnene her. Han her sat på eit bla til nokre planter eg ikkje kjenner navnet på.

 CIMG4903
Under taket på overbygget har me ikkje mindre enn to svalereir. Veldig koselig!

CIMG4905
Nærmast har me planta sukkererter, så erteblomster, og i krukka står ein klematis.

CIMG4908
Nesler som ikkje brenn og har blomar.

CIMG4911
Lilla syrin som duftar himmelsk!

CIMG4910
Er det smørblom desse heiter, tru?

  CIMG4917
Fioler

CIMG4916 
Noko som ikkje har fått blomar endå, og som blir spennande å følge med på

CIMG4913
Eg trur til og med me har Tiriltunge i plenen :-)

5 kommentarer:

  1. Nedenfor lupinene er det vel en akeleie? Den under kaller jeg veronika - eller forglemmegei. Blander alltid de to... Under blåbærlyngen er det en slags nellik, krypnellik, muligens? Deretter ganske riktig nyperose eller Rosa Rugosa! ;) De som lukter sitron lignet da fryktelig på mynten min, men hvis det er sitron de lukter kan det jo ikke være det!
    Den lille karen under ripsbusken tror jeg er jonsokkål.
    -og jeg tror du nyter å ha hus og tomt og hage! :-) Koser meg på deres vegne!
    Stor klem fra meg.

    SvarSlett
  2. Nå har eg sjekka Floraen min, og du kan ha rett i antagelsane dine :-)

    Det er Forglemmegei, dei nydelige blå. Ikkje Veronika. Akeleie var også rett, dei er nyyyyydelige!!

    Trur nok det er ein slags nellik, ja, har ikkje heilt funne ut kaffor ein endå. Det er litt mørkt ute, eller sånn :-)

    Trur også det kan sjå ut som Jonsokkoll, og mynten må eg ut og sjekke i mårå, om det er sitron eller mynte den lukter. :-) Takk for identifikasjonane!! *smask*

    SvarSlett
  3. Det var godt du fant ut av det :) Ikke at jeg vet alt om blomster, men de med blå blomster og sitronlukt pleier jeg å luke vekk jeg? De vokser over og inni alt her...
    De som er under blåbærlyngen ligner jo på strandnellik - sånne som smeller vet du :-) og det du tror er asters tror jeg er en slags kornblomst - jeg har sånn, men har mistet lappen fra hagesenteret... Kjekt med hage og spennende når den er helt ny og du ikke vet hva du kan forvente :-)

    SvarSlett
  4. Forresten: neslen som ikke brenner pleide vi å plukke blomstene av og bruke som "fløyte" da jeg var liten - kalte den bare for fløyteblomst! :) (Aaaah...mimre om å plukke blomster på "Olaf'en", og så var det alltid fint vær....)
    -og jeg kan nesten banne på at den nest nederste får hvite blomster med noen få - 4, kanskje, 5? - kronblader...svarte?...støvbærere.

    Du er så flink til å oppdage detaljene, Kari Anne! :-D

    SvarSlett
  5. Aldri sett sånn nesle, eg, og holdt meg langt unna dei heilt til eg fekk vite at dei ikkje brenner :-)

    Den nest nederste har endå ikkje fått blomar, men dei har vokst veldig! Pluss at nåken nye har kommt te som eg ikkje såg den dagen :-)

    SvarSlett