tirsdag, september 25, 2007

Seminar med Bob Bailey og Kathy Sdoa. Dag 2.

Dagen begynte på ein måte eg bare ELSKER! Seminaret byrja klokka ti i dag også, og eg vakna 09:35! Det tok 20 minutter å gå dit dagen før, og eg MÅ ha frokost for å fungere. Eg skulle altså stelle meg, ete frokost, OG komme meg til seminaret på under 25 minutter! Jippi!

Fredag hadde me kjøpt noko brød og pålegg me kunne ha i minibaren på hotellrommet, så Vetle laga klar skiver med skinke til meg. Eg ordna meg på badet, og han ringte etter drosje. Fem på ti sat eg ved pulten min på Oslo Kongressenter! Phew!


1. økt. Kathy Sdao: Cue tips.
Adding cues are not fun.
Det er nitidig arbeid, og må gjerast pinlig nøyaktig.

Consequences, not cues, drive the behavior.
Det er altså koss ein adferd har blitt belønna i fortida som fører til at hunden utfører adferden. Ikkje Signalet/kommandoen. Dette er veldig viktig å huske på!

Tenk etter; er det medaljen eller startpistolen som får løparen til å springe fort?
(den neste setningen har eg notert ned, men skjønner ikkje heilt meininga med den)
The cue tells the dog whether or not the behavior is worth doing.
ellers får hunden uttelling for adferden. Hæ??

Extinction period. Hunden vil bli frustrert, prøve hardare, før adferden dør ut. Deretter kan den blusse opp igjen, for så å dø ut igjen. Dette kan skje fleire gonger, men om adferden ikkje blir forsterka, vil den til slutt ikkje dukke opp igjen.

Velg ord som høyres forskjellige ut for hunden. Eksempel her er stå og sitt. Hunden lærer å reagere lynkjapt på kommandoane våre. Dei to orda begynner på same bokstaven, og S er veldig tydelig for hunden. Hunden skal ikkje vite når den enkelte kommandoen kommer, og når me seier Sitt, bør hunden ha reagert på ordet før me kommer så langt som til "itt" Forslag til ord å bruke for stå er "Tå".
Kathy nevnte som eksempel "Down" og "Bow" som to idiotiske kommandoar å bruke på så like adferder.

Ho henta også fram eit eksempel på "skjult innkallingskommando", og fekk meg til å innsjå at eg IKKJE MÅ ØDELEGGE den fantastiske kommandoen eg har i "SJÅ!"

Det å legge på kommando på ein adferd krever at ein er god på å forutsei når adferden vil komme. Ordet skal komme rett FØR adferden skjer, ikkje samtidig. Gjenta eit par dusin gonger. Når det er på tide å lære hunden å vente på kommando, IKKJE klikk for at hunden står i ro! Klikket skal KUN komme når hunden gjer rett adferd etter rett ord.
Hunden kan få godbit for å stå i ro, men først når kommando er gitt og adferden utført, kommer kjem klikket.

Dersom adferden har blitt forsterka nok "in the past", vil den bli sterk og sikker.

2. økt. Bob Bailey: Timing, criteria, rate of reinforcement.
Me starta dagen med ein øvelse i å finne kva stimulus som skulle få oss til å rekke opp handa. Eg fant kjapt ut at det var bildet av ein svart fisk, og tenkte at dette var då ikkje vanskelig! Det eg ikkje såg, var at nede i bildet stod ORDET Fish, og det viste seg at det var den store Fen som var signalet på å rekke opp handa. Stakkars hundar!!! Dei kan ikkje ha det lett!



Shaping is essential. Tren på shaping. Del opp i små momenter og tren ett og ett moment.


Every trainer should shape one behavior a month. Det hjelper å trene på mekaniske ferdigheter, klikke i tide, la hunden sjølv finne ut kva du vil.


Do a lot more observing and less talking

Think, plan, do, review. Det han meiner er at me først skal tenke gjennom kva me vil trene på først. Så skal me planlegge og skrive kriterieplan. Deretter skal me sette planen ut i livet. Og når me gjer det, skal me følge planen uten å tenke. Bare gjere. Og etterpå skal me ta eit tilbakeblikk og sjå kva som gjekk bra og kva som gjekk dårleg.

Ikkje tren på same kriterie for lenge. Gå vidare når nivået er på 80%.



3. økt. Kathy Sdao: Spreading the message.
Kathy tok for seg mulige hindringar, ulemper med klikker, mål for ein klikkertrenings klasse, kva målet for klassen må vera, at det ikkje er så lurt å begynne med å klikke for kontakt - sidan det ikkje er ein tydeleg muskelbevegelse. Kontakten kjem heilt av seg sjølv etterkvart som hunden blir klikka og belønna for noko den kjapt skjønar kva er. Ho fortelde at ho pleier å starte med å be folk klikke for at hunden går på teppet sitt. Det er ein øvelse som innebærer muskelbevegelse, og er supernyttig at hunden/kvalpen kan.


--------

Lunsj i dag var laks, kokte poteter og salat. Dessert: Mango og bringebærfromasj. Nam! :-)
--------



4. økt. Bob Bailey: Mechanical skills.

Øvelse for å trene opp mekaniske ferdigheter hos ein sjølv: Legg ein dorull/plastkopp på eit bord i passelig høgde. Øv på å putte godbitar inni, uten å dytte koppen/rullen på golvet. Kor mange klarer du i løpet av 15 sekunder?


Litt meir avansert kan du feste koppen/rullen til ei stang som du igjen fester på eit trillande bord e.l. Dra bordet etter deg og tren på å treffe målet i fart.


Legg ein klikker på bordet. Hold ein plastkopp over hovudet. Slepp den, grabb klikkeren, og klikk idet koppen treffer bordet.


Eg har ikkje notert så mykje meir, men han tok føre seg Keep Going Signal.



På slutten av dagen kunne me stille spørsmål, og eg var den første som rekte opp handa. Eg spurte Bob Bailey om dei sosialiserte dyra dei trente på same måte som me sosialiserer hundane våre. Han svarte at dei dyra dei trente, stort sett var smådyr og fuglar, og at sosialiseringa skjedde av seg sjølv i og med at ungane hans og folka han jobba med tok seg av dyreungane frå dei var små.

Eg spurte også Kathy om det er ok å prate hunden forbi noko ho reagerer på dersom det er krisesituasjon. F.eks om eg går på ein veg der eg ikkje KAN gå til sides og gi henne den avstanden ho treng, om det då er greit å lokke, lure, prate henne forbi uten at det nødvendigvis øydelegg treninga eg har gjort på forhånd. Ho svarte at folk flest kjem i det som blir kalla "Training jam" (treningssituasjon der ein ting held på å gå gale, eller HAR gått gale, og ein tenkjer: "Kva i huleste gjer eg nå??"), og dersom dei ikkje gjer det, beveger dei seg ikkje ute i den verkelige verden. Uforutsette ting skjer, og då er det ok, i krisetilfelle å få hunden forbi uten at den reagerer.

Eg har tatt bilder, og dei kjem seinare i dag.

2 kommentarer:

  1. "The cue tells the dog w[h]ether or not the behavior is worth doing."

    Ordrett: Signalet forteller hunden hvorvidt eller ikke atferden er verdt å gjøre. Altså: Kommandoen forteller hunden om det lønner seg å utføre atferden (nå) (eller ikke). :o)

    SvarSlett
  2. Ah... !!! Stemmer det!! Jeg fikk det med meg på seminaret, og noterte det ned fordi det ga virkelig mening der og da. Så kom jeg hjem og skulle oppdatere bloggen, og den setningen så helt på bærtur ut :-)

    Og rettelsen er utført. :-)

    SvarSlett