torsdag, februar 04, 2010

Tankar om Emil si kvalpetid.

Det nærmar seg. Ikkje med stormskritt, det vil vera å ta i litt hardt. Men det nærmar seg. Det gjer også både prestasjonsangsten og usikkerheten.
Emil skal jo bli perfekt! Korleis gjer me det?
I teorien er det berre å gjer likt med han som med Ayla, forutan framandfrykta, så får me den perfekte hunden.

Det store spørsmålet er om me hugsar kva me gjorde for å lære henne at det å legge seg på romet sitt er nesten det kjekkaste i verden, at det er kjekkare å springe MOT inngongsdøra enn vekk frå den, at orda "gå vekk der" berre betyr at ho skal fjerne seg kjapt frå der ho befinn seg, at når me lukker att døra til vedovnen - først då er det greit å kome ut på golvet og sette seg på oss for å kose, at når eg held på på kjøkenet - er det lurast å legge seg anten på dørstokken eller utanfor mitt arbeidsområde, og ein haug andre kjekke egenskaper ho har lært seg.

Planane er mange for Emil. Han skal lære tidleg å gå fint i band, kva sitt og bli og kom betyr, at folk er kjempekjekke, at hundar i band berre er statistar i hans verden, at det er kjekt når folk kjem heim til oss på besøk (eg kjem til å sende ut kollektiv invitasjon der eg lokker med kvalpehelsing og nybakte solskinnsboller), at når me er på besøk skal han ligge roleg ved sida av meg, og ein haug andre kvardagslige ferdigheter som er kjekt å kunne for ein hund som skal få vera med over alt.
Pirketinga som utgongsstilling, fri ved foten, og søkeatferd skal også lærast inn, men lydighetstinga ellers får andre prioritet. I det lange løp er det tross alt kvardagslydigheten som er det me kjem til å setja mest pris på.

Eg har bedt meg fri i nesten ein heil mnd. Mars og april er jo spekka med fri, så det passer heilt perfekt.
Skal berre innom jobb ein dag her og ein dag der for å få fakturert. Elles skal eg og Ayla og Emil koooooose oss heime.
Snart skal eg byrja å lese Gry Løberg si bok om kvalpesosialisering. Det gler eg meg til, sjølv om eg har skumma gjennom den fleire gonger tidlegare. Så må eg gå til innkjøp av sele. Ein grøn eller blå trur eg vil passe Emil. Eller ein brun, kanskje.

Er det forresten nokon som veit om ein sherpa bag str M eg kan låne? Det blir fly likevel. Etter oppdrettar sitt råd. Ho meinte det ville vera mykje betre for kvalpen å fly nokre få timar enn å sitje i bilen i nesten eit døgn. Og då må eg ha sherpa bag til å setje under setet under take off, landing og taxing - og på fanget under sjølve reisa.

Det er noko som heiter ammetåke. Og nå bestemmer eg meg allereie for at det er noko som heiter kvalpetåke og at eg kjem til å få det. Det har nok byrja å sige inn i kroppen, for det er ikkje så enkelt å konsentrere seg som før. Blikket sklir ned på biletet eg har teipa fast til skjermen på jobb, og brått drøymer eg meg vekk i kvalpelukt og mjuk pels, kvasse tenner og tisseflekker og 25 lufteturar til dagen, og eit hjarte som svulmar over av kjærleik og stolthet for dette litla nurket som skal stå med logrande hale over matskåla.

11 kommentarer:

  1. Å så herlig tid du har nå - og noen måneder framover - litt jobb og, men SÅÅÅ mye kjekt!

    De der sherpabagene funker helt fint - men ikke lette å få tak i brukte. Jeg kjøpte min ute på Nettdyret på Hommersåk - der er alt mye billigere enn andre (som jeg vet om ihvertfall). Jeg fløy jo fra Stockholm til Stavanger med stopp i Oslo - og det går helt fint. Eller har jeg en sele som ble brukt i valpetiden - en puppia sele og en bare sånn enkel foran brystet - men de blir kanskje litt for små? Emil er jo litt større enn Cora var (men Puppia selen brukte hun jo helt til hun var 5 mnd.) Si fra hvis du vil låne de - eller i hvertfall prøve de.

    SvarSlett
  2. Anja,
    Har du?? Sånn som eg kan ha med på flyet som har vanntett botn? Som eg kan låne?? Å, det hadde vore kjempesnilt!!! :-)

    Gerd Marit,
    Det blir fra Stockholm eg også skal fly. Kor lang var stoppen din i Oslo?
    Når det gjelder sele, så vil eg nok satse på å ha med meg eit eller anna når eg hentar han. Han må jo ha på seg noko hvis det blir lufting i Oslo :-)
    Men eg kan jo komme og sjå på den du har? Og låner gjerne til eg får bestemt meg for kva eg vil ha :-) Veldig snilt å tilby det! :-)

    SvarSlett
  3. Åååhh.Kjenner at jeg gleder meg sammen med deg, Kari Anne! :D

    (og skal jeg være ærlig så er jeg ikke så rent lite valpesjuk blitt..)

    SvarSlett
  4. Hehe.. har ikke du startet valpekurs i det siste, da?? Det hjelper ALDRI på valpesyke ;-)

    SvarSlett
  5. ååå gratulera så kjekt med ein Emil:)
    Eg sakner litt kvalp heilt til eg er på kvalpebesøk hjå nokon og hugser pirayatennene, og tissinga her og der, og full turbo når det ikkje passer. Det er jo ein grunn til at kvalper er søte ellers hadde me vel heve dei på dør ganske kjapt:P

    Men om eit år eller 2 tenker eg at det kjem ein piraya tuslande inn hjå meg igjen og:)

    SvarSlett
  6. Tror ventingen i Oslo var på en drøy time eller så? Akkurat nok til en liten tissetur på utsiden - og så satt jeg og ventet ved gaten og fikk mange nye "venner" som ville kose med Cora - og hun var helt i himmelen.

    Nå bor jeg i Sandnes - så det er jo litt langt fra Viste - men det er ikke rare vekta så kan jo sende det i posten evt? Men hyggelig med besøk :-)Jeg fikk med halsbånd og lenke til Cora av oppdretter - det får vel du og - du skal jo ikke gå på langtur akkurat?

    SvarSlett
  7. Valpesyke er smittsomtVelpetåke er en eksisterende tilstand, bare spør på jobben min ;-)
    Min erfaring er at alle valper gir nye erfaringer, det er alltid noe nytt som går forbausende lett - og noen nye utfordringer som dukker opp. Det jeg har tenkt som erfaring fra Zelante er at ved neste hund så skal jeg vente lenger for jeg begynner å trene "på pirket", at jeg kanskje begynte for tiidlig med det og på den måten ødela hennes treningsglede....
    Det som er helt sikkert er at du får det supert. Hjertet ditt kommer til å svulme, tårene kommer til å renne. Av og til av glede - av og til av frustrasjon ;-) Det er det som gjør det så deilig å ha valp. Jeg tror det er noe feil med parfymen jeg bruker for tiden . jeg kjenner hele tiden valpelukten.... Sukk... Tror det er litt bra at vi bor litt fra hverandre - slik at jeg ikke kan renne ned dørene hos deg. Jeg hadde kommet uten solboller også! Kos deg og gled deg. Det blir fantastisk og dere kommer til å få det så fint i lag. Du og Emil, Ayla og Vetle! Stor klem.

    SvarSlett
  8. Gerd Marit,

    Sei fra ein gong du og Gunn skal ha passeringstrening, så komme eg ein tur, og får helse på begge hundane :-)

    Det tar ikkje meg lange stunda å kjøre til Sandes, og det er endå fem veker igjen... Har god tid! :-)


    Britt,
    renne ned dørene mine høyres heilt fint ut, syns eg. :-)
    Ellers reknar eg ikkje med reprise på oppveksten til Ayla. Kvar hund er forskjellig frå dei andre, og eg må sei eg gler meg vilt til å sjå kva slag type Emil er! :-)

    SvarSlett
  9. Du må gjerne være med å lære oss passeringstrening siden du jo er proff! Synes passering går noenlunde greit - det er båndet som er den største utfordringen synes jeg. På kurset sist gikk det kjempeflott med å bruke kinderegg - men når det er ute blant mange folk og ikke trening blir det masse ting å huske synes jeg, så tar gjerne i mot hjelp! Og gjerne hvis du vil sosialisere lille Emil må du bruke oss!

    SvarSlett
  10. Proff og proff.. syns dåkken klarer dåkken heilt fint sjølv, eg :-) Trenkte meir på at då fekk eg helse på både Cora og Embla ;-) Har jo ikkje sett dei sidan dei var små...

    Og det er ikkje heilt utenkelig at eg kommer og sosialiserer Emil, nei :-)

    SvarSlett