tirsdag, oktober 16, 2007

Kriterieplan for mandag 15. oktober

Dekk under vanlig marsj.
Veksle mellom FVF og dekk under marsj.
Luke ut frivillige dekk fullstendig.
KUN klikke for dekk som skjer på mitt signal
Lange strekker FVF uten dekk.

Eller skal eg droppe denne, og vente til me treng den?


Denne trente eg ikkje på.

Vente ved sida av meg når folk kjem til oss.
Sitte i ro når eit menneske står eit stykke unna og lokker forsiktig på henne.
Sitte i ro når eit menneske står tre meter unna og lokker forsiktig på henne
Sitte i ro når eit menneske står to meter unna og lokker forsiktig på henne.
Sitte i ro når eit menneske står to meter unna og lokker meir og meir på henne.
Belønne med lek her?
Mål for kvelden: Ayla sitter i ro når eit menneske står to meter unna og lokker på henne.


Her begynte eg nok altfor vanskelig. Ellen Beate begynte fem meter fra, og Ayla byksa fram for å helse. Me justerte litt på avstand og lokkestyrke, og dermed sat Ayla som støypt. Då me auka kriterier, sat ho veldig uroleg, og ho reiste seg eit par gonger. Eg brukte det å komme til EB som belønning, og då såg Ayla ut til å skjønne leiken betre. Endte opp med at EB kunne stå ca 2 meter frå og klappe seg på låra og prate til Ayla mens Ayla sat og såg på meg. Bra økt!!

Neste gong må eg ha som mål at ho skal vera roligare i kroppen, og så må det ikkje lagast smatte eller kysselydar. :-)

Innkalling
Komme kjapt inn i KORREKT utgangsstilling fem gonger på rad fra like foran meg.
Komme kjapt inn i korrekt utgangsstilling fra ein halvmeters avstand.
Komme kjapt inn i korrekt utgangsstilling fra ein meters avstand.
Komme kjapt inn i korrekt utgangsstilling fra to meters avstand.
Mål for kvelden: Komme kjapt inn i korrekt utgangsstilling fem gonger på rad fra ein meters avstand.
Korleis skal eg få det til? Belønne med leik eller veldig gode godbitar. Belønne med lek? Avstandsbelønning? Springe bort til medhjelpar for å ete godbitar or handa deira?
Klikke KUN FOR RETTE SITTAR!!!

Dette fekk eg trent litt på før dei andre kom, og ser at når ho skal tilby frivillig innsitt, er den skeiv. Når eg seier "HER", setter ho seg beint.

Stå under marsj
Få fram frivillig stå under baklengs marsj, og legge på ”TÅ!”
Belønne når ho står etter mitt signal, og ikkje belønne når ho står på eige initiativ.


Dette fekk eg trent på, og det var veldig vellykka! :-)

Target med frys.
Springe til target fra ulike vinklar
Springe til target fra ulike avstandar og vinklar
Springe til target og stå der i halvt sekund
Springe til target og stå der i eitt sekund
Springe til target og stå i to sekunder
Mål for økta: Ayla springer til target og står der i ro i to sekunder


Dette fekk eg trent på før dei andre kom, men targetet var vel ikkje heilt det beste.. Ei lita plastbøtte med botnen opp. Ho sprang bort til den, og forstod raskt at det var det som skjedde der borte ho fekk belønning for, men så klarte eg å klikke TO gonger på rad for at ho brukte labben oppå den og fekk den til å trille bortover, og då var det gjort. Derfor ga eg opp, og bestemte meg for å forsøke kone neste gong. Eg har nokre stykker fra då Joey og eg gjekk lydighet, så eg får finne fram dei igjen.


______________________________


Me trente på Tasta Skule i går, og der er det ikkje akkurat fritt for folk. Heilt på slutten var det bare Bente, EB og meg igjen, og me stod og prata mens Ayla fekk godbitar for å ligge i ro. Oppe ved skulen stod to unge gutar, og den eine laga ein rar lyd. Ayla spratt opp og voktebjeffa, og eg reagerte momentant med å lage kysselyd og sei SJÅ! og kasta godbitar på bakken. Ho snudde seg rundt før eg var ferdig med SJÅ ordet, og så var det ikkje meir lyd. Eg merka at ho var litt på tuppa, og BURDE HA SATT HENNE I BILEN. Men gjorde eg det?
Eg hadde også gått tom for snadderbitar, så då det strømma ut folk frå skulen, gjekk eg tom for både godbitar og snadderbitar. Eg fekk nokre av EB, men dei rakk heller ikkje, så det kom EIT boff fra Ayla. Ho snudde seg deretter lynkjapt opp mot meg, og fekk leverpostei eg kom på at eg hadde i vesten. :-)

Då ramla eit snev av fornuft inn i hovudet på meg, og i den augneblinken eg såg at me ville komme oss bort til bilen uten at det blei vanskelig for Ayla, då pilte me bort og ho fekk slappe av i bilen til me skulle kjøre heim. :-)

Etterpåklokskapen forteller meg: Når Ayla ligger sånn samen med meg og eg står i gruppe og prater, virker det som om ho vokter meir enn ellers. Dersom ho har voktereagert på lydar i ein sånn situasjon, blir ho ekstra vár for andre ting. Eg bør då ALLTID ha klart snadderbitar OG godbitar. Om eg trur at eg ikkje har nok, bør eg sette Ayla i bilen.

2 kommentarer:

  1. Godt observert! og en bra konklusjon på hva du skal passe på videre.
    Jeg opplever noe av det samme med Heidi. Å stå stille i ro setter henne mye mer i vokterberedskap. Jeg unngår slike situasjoner. Men du er jo så flink til å trene på alt - det også! :-)
    Ei som har jobbet ved Lundquist hundeskole påpekte forresten at Heidi er litt anspent rundt meg når andre hunder er i nærheten. Hun så det når vi slapp henne med noen hunder at hun bedrev en form for vokting. Når hundene kom nær meg ble Heidi litt "stiv" og mer på vakt. Mens når hun var lenger unna meg, løste hun mer opp. Jeg så det ikke så godt selv, da.
    Men i går, møtte vi to av nabobikkjene på jordet vårt og Heidi fikk løpe litt løs med dem. Ikke så ofte Heidi får løpe løs med andre hunder, og det er lenge siden sist. Jeg kunne da tydelig se at Heidi faktisk gjetet de andre hundene unna meg. Hun gjorde dem ikke noe vondt, men hun passet veldig på å kontrollere dem når de sirklet rundt meg. Litt usikker på hva jeg skal gjøre med det egentlig.. Lurer på om det er meg eller godbitene jeg har i lomma hun passer slik på. Det siste er jo enklest å gjøre noe med ;-)

    Fint å se at du trener og står på! Oppdaterer bloggen din gjør du også. Har selv ligget litt på latsiden i det siste når det gjelder bloggen, hehe

    SvarSlett
  2. Oy, for en lang kommentar!! Og så på bursdagen din og alltingen!! :-)

    Joda, jeg ser helt tydelig at hun blir mer på vakt når vi har stått i ro et sted og hun synes det stedet er hennes.

    Når det gjelder mot hunder, er nok Ayla ganske lik Heidi der. Ayla vil også være Den Eneste, hvertfall når det ikke er kjente hunder som løper rundt beina mine. Hun kan godt kjefte dem bort, eller KUNNE, for jeg driver ikke den risikosporten å slippe henne løs med mange fremmede hunder lenger. :-)

    I går var det i tillegg mørkt, og det gjør at hun blir enda mer på tuppa enn vanlig, men nå vil det jo bare bli mørkere og mørkere tidlig på kvelden, så vi får nok rikelig med sjanser til å trene på det.

    Har du pleid å gi Heidi godbiter når hun løper med andre hunder? For den tabben gjorde nemlig JEG. Så snakker vi ikke mer om det... :-)

    SvarSlett