søndag, juli 29, 2007

Dingsen er innkjøpt og har begynt å ha den på, men ikkje bruke.



Det blei ikkje Gentle Leader, men Halti. Forskjellen er visst at det går ei reim fra den delen som er rundt munnen og til den delen som ligger rundt halsen.

Ho har hatt den på seg under ein luftetur, og har gjort halvhjerta forsøk på å ta den av, men såg ut til å godta den heilt greit.
Kanskje pga tulletreninga mi med at ho skal putte snuten sin inn i koppar (ikkje spør meg koffor eg har trent på det)...

Om eg kjem til å bruke den? Kanskje. Eg må lese masse om det først. Forsikre meg om at eg kjem til å trene på rett måte. Eg vil IKKJE at ho skal miste hale eller humør av denne her, altså.

2 kommentarer:

  1. Er denne for at hun ikke skal trekke i båndet? Eller hvordan har du tenkt å trene med den? *nyskjerrig*

    SvarSlett
  2. Vetta hoen, eg...

    Har ikke lest nok om det enda, men ser for meg å ha den på når vi er på tur, f.eks rundt Mosvannet og lignende steder. Dessuten når vi driver med "møte fremmed" trening.

    Den fungerer som en grime fungerer for en hest, visstnok. Sånn at når hun bykser fram for å bjeffe på noen, blir hodet vendt mot meg. Når jeg har sett det i bruk, SER det ikke ille ut. Det er lettere å få kontakt sånn midt i utageringen.

    Har fremdeles ikke tatt det i bruk, men sendte Ayla på tur med Vetle i to timer i dag. Da hadde hun ikke EN reaksjon, til tross for at de møtte tre enkeltpersoner (og meg i tillegg, jeg kom syklende og gikk av da jeg møtte dem), pluss seks-syv syklister. Hun bjeffet visst EN gang da en ku snøftet for nært henne, men det regner jeg ikke med engang. :-)

    SvarSlett