fredag, juli 06, 2007

Klikkertrening på legekontoret

Var til legen i dag, med kneet, og satt på venterommet og såg på ein unge som blei klikkertrent. Det vil sei… ikkje akkurat klikkertrent, men…

Det står ei vatnmaskin i eit hjørne, og knappen som utløyser vatnet er lågt plassert. Gutungen stavrer seg bort dit, og får beskjed av faren: ”Thorbjørn, du har ikkje lov” Guten snur og ser seg tilbake. Ingenting skjer. Han går bort til maskina. ”Thorbjørn, ikkje gjer det” Guten snur seg igjen og ser på far sin. Så snur han seg tilbake mot maskina, strekker armen opp i været mot knappen, og dermed reiser faren seg og går bort og henter han. Akkurat i det faren plukker guten opp, trykker guten på knappen, og vatn renner ut av kranen.

På veg bort til benkene der dei sat, driv faren og kitlar guten for å få han til å le. Og guten ler. Herleg familieidyll. Dei held på slik ei lita stund, og så blir det stille. Eg ser dei ikkje, men plutseleg kjem guten rundt hjørna igjen. Går rett bort til maskina, stopper og snur seg mot faren. ”Thorbjørn, du har ikkje lov” Guten strekker armen kjapt i været og trykker på knappen, og der kjem faren og løfter han opp. Dei går heilt stille og roleg bort til benkene, og der byrjar faren å kitla guten igjen.

Atter ein gong blir det stille frå den andre enden av venteromet, og for tredje gong kjem guten rundt hjørna, rett bort til maskina, strekker armen kjapt i været, og i det han trykker på knappen: ”Thorbjørn, du har ikkje lov” og faren kjem og henter han.
Eg skulle gjerne sett fortsettelsen på dette her, men då kom legen min og ropte meg opp.

Eg har forresten kanskje skada menisken. Det er snart to mnd sidan det hende på sporkurset, og det er ikkje godt endå. Legen sa også at eg hadde vatn i kneet. For ein drittlege! Kunne han ikkje sendt meg for å ta bilde då eg var hos han for halvannan mnd sidan? Han sa at det ville bli godt innan to veker, og eg halta jo i tre og ei halv!

4 kommentarer:

  1. bra eksempel :)
    Mange som motsetter seg klikkertrening vet ikke at det bygger på allerede eksisterende læringsprinsipper og bortforklarer det med all verdens andre teorier og tullball.
    Derfor elsker jeg behavorismen, den er vitenskapelig bevist og det fins ett sett med regler som gjelder uansett hva du lurer på.

    SvarSlett
  2. I hverdagen legger jeg merke til hvordan jeg selv blir behandlet, og hvordan jeg reagerer på det. Og selv om jeg ikke vil innrømme at når katta er borte, danser musene på bordet, så blir det slik når positiv straff eller negativ forsterkning er med i bildet. Kult! :-)

    SvarSlett
  3. hehe, jeg lo godt av den historien - mange av oss har nok gått i den fellen der! ;-) Kjekt å se innom her, lenge siden jeg har sett dere nå. Savner Kira, men hun er flink og setter huset på hodet og holder faren og eierne sine i full aktivitet...:-/ De påstår at hun er en pøbel - kan du forstå det? MEN: jeg ble så lei meg for at kneet ditt fortsatt er vondt, noe så forbasket! Dumme doktoren! Fortsatt god bedring, og klem fra EB - i San Diego i skrivende stund.(reiseberetning og av og til bilder i bloggen min, hvis du har lyst å se!)

    SvarSlett
  4. Så kjekt å høyre fra deg EB!!! Har tenkt masse på koss du og dine har det borte i den store unaiten, og etter å ha sjekka bloggen din fekk eg jammen bilder og referat og allting, jo!!

    Gleder meg til treninga starter opp igjen i haust!! Og gratulerer med A-hofter på Kira! :-)

    SvarSlett