tirsdag, april 13, 2010

Ei gryande kjensle av framtida

Det å ha ein hund som Ayla, som reagerer på omverda med å fortelje høglydt kva ho tykkjer, kan føre til ein del uventa bivirkningar. Ein utviklar f.eks radar og auger i nakken, og kjem det ein lyd som kan likne på noko som er menneskeskapt, lærer ein seg å vite heilt nøyaktig kor langt unna den lyden er. Ein kan også bedømme kor fort den lyden beveger seg, og i kva retning. Slik er det berre. Desse nye evnene er der berre kvar dag og utviklar seg ettersom tida går.

Det viser seg nå at dei evnene blir slått av og på avhengig av kva hund ein har rundt seg til ei kvar tid.

I går kveld var nemlig Vetle og Emil med meg på rallytrening, og Emil fekk gå laus mens eg sette opp skilt og ordna i stand. Etterkvart kom alle dei som skulle trene, og han fekk gå og helse i sitt eige tempo og på sin eigen måte. Eg fekk gave! Og den kunne ikkje kome på eit meir beleilig tidspunkt, for eg hadde gått heilt tom sjølv:
Ei heil godbitpølse!!!

Mens han tutla rundt der, passerte folk og hundar me ikkje kjende forbi på gangvegen. Det var ikkje før Vetle lurte på om han skulle kople bandet på Emil at det gjekk opp for meg at radaren ikkje hadde slått inn i det heile tatt. Eg gjekk rett og slett og var ein slik hundeeigar eg syns er vanskeleg å møte når eg har Ayla med meg og radaren er på. Ei vimse som knapt veit kor hunden sin er. :-)

Dersom ein aldri har hatt ein årsak til å utvikle radaren, er ikkje dette noko ein tenker over i det daglige. Denne gleda trur eg ikkje eg kjem til å bli van med. Eg kjem til å setje pris på dei senka skuldrene og den avslådde radaren kvar einaste dag. På same vis som at eg framleis etter over fem år som røykfri framleis tenker DAGLEG at eg er glad for at eg er røykfri.

I allefall, etterkvart kom det eit hundekurs på andre sida av banen, og rallyfolka henta sine hundar. Vetle og Emil sat oppe i skråningen og kikka på dei andre hundane og folka. Hundar bjeffa, leika, sprang, passerte, og Emil sat og observerte med heilt avslappa kropp. Av og til låg han og tygde på ein kvist, og då klokka nærma seg seks, måtte Vetle avgårde for å handle hundemat. Han tok med seg Emil og kom tilbake i sjutida. Då var treninga ferdig.

Eg og Vetle køyrde ned til hamna så Emil skulle få prøve seg på flytebrygge, og eg seier bare: FOR ein hund!!!
Sjekk her:






Ganske store hol for ein liten kvalpelabb, men han fota seg over gangbrua som han aldri hadde gjort anna!
Høgt ned var det også, og han kunne sjå ned til sjøen uten å bry seg.



6 kommentarer:

  1. Gjett om æ unne dæ dein følelsen då!! Detta bi så bra! :)

    SvarSlett
  2. Nå forstår jeg bedre diskusjonen vi hadde på hundeeierskolen. Jeg var kommet så langt at jeg slappet av med Zelante, mens du "bare" hadde erfaringer med å passe på pga Ayla. ;-) Det er virkelig noe å tenke over, men du så deilig det er å ha det slik! Unner deg det av hele mitt hjerte!!!!

    SvarSlett
  3. Så bra - ggrattis til dere begge. Og flytebrygger og alt sånt grating greier - der sliter Cora litt. Vi legger til slik når vi skal på butikken og handle fra hytta (via bååt)- og selv den uredde jenta vår synes de der er skumle. Hun går på de, om enn litt lite fortrolig. Det samme gjelder gangbroer og slikt av samme materiale :-) Fint du fant fram til Marits sider :D

    SvarSlett
  4. Krissi,
    Det vett eg du gjer!! :-)

    Britt,
    Hvilken diskusjon da? Eller rettere sagt, hvilken av dem ;-)

    Gerd Marit,
    Hunder flest er skeptiske til flytebrygger og gangbroer, og med Ayla ventet jeg til hun var rundt året før vi prøvde. Hun syntes det var såpass skummelt at jeg tenkte at neste valp skal jeg prøve tidligere :-) Det er jo tross alt ikke utenkelig at vi kan havne på en flytebrygge i løpet av Emil sitt forhåpentligvis lange liv, vettu :-)

    SvarSlett
  5. Det handlet akkurat om det du skriver i bloggen. Om det å til enhver tid følge med på hunden, og at dersom en er uoppmerksom så kan hunden går bort til andre - ukontrollert og med uheldig utfall. Det vi diskuterte var årsaken til at noen hundeeiere ikke alltid følger med på hva hunden gjør, om det bare er latskap eller rett og slett uvitenhet og ubetenksomhet. Husker du? Det var vi og Maj Brit som var de mest aktive i diskusjonen ;-)

    SvarSlett
  6. Jajajaja.. DEN husker eg! :-)

    I går var me og gjekk ein liten tur langs ein tursti, og eg såg at bak meg kom det ein liten terrier som drog VELDIG i båndet, så eg gjekk litt til sides for å la den andre passere.

    Dei hadde fleksiline på sin hund, og eg hadde vanlig band på Emil.
    Hunden fekk draaaaaa seg bort til Emil som stod i slakt bånd og hadde pønk på ryggen, men den andre var heldigvis heilt grei. Like stor som Emil, bare at han andre var voksen, då :-)

    Men eg er fortsatt veldig fascinert over folk som lar hunden komme bort slik når dei tydelig SER at eg går til sides.. Merkelige greier. Sånn håper eg at eg aldri blir...

    SvarSlett